„CD čka se už dneska neprodávají. “ To je jeden z mýtů a častých předsudků našich zákazníků.

 

Cena originálního CD v devadesátých letech byla stejná za jakou se toto médium prodávalo i v zahraničí. Tedy pokud v Něměcku stálo CD v přepočtu 500 Kč, tak i u nás se prodávalo za stejnou cenu. Rozdíl v platech té doby byl výrazný. Zatímco pro Němce bylo zakoupení CD běžnou věcí, tak u nás si CD kupovali opravdu jen milovníci hudby. A proto bazarový obchod s CD není nijak moc v ČR výrazný. Mnoho lidí volilo dostupnější kopie, než originál CD. Získat do bazaru nějakou větší sbírku CD tedy není moc snadné. A to je také důvod proč se také CD pořád dobře prodávají. Za dostupnou cenu jich moc v ČR nenajdete. V tom také spočívá další problém. Prodávají se dobře jen pokud jsou za dostupnou cenu. Jenže zákazník, který chce také nejvyšší možnou výkupní cenu, je dost často neústupný, a nechápe, že bazar musí mít jistotu zisku.

 

Těžko se vykupují

A není divu. Pořizovací cena se někomu může jevit dosti vysoká. CD stála až 600 Kč. Tyto ceny z 90 let se snažili prodejci držet až do dnešních dob. Stávalo se dosti často, že se nám výkup CD v Mercatino nedařil uspokojivě vyřešit právě díky této pořizovací ceny. To znamená, že se snaží prodat CD u nás v bazaru cca. 150 Kč/kus. Chtějí mít alespoň něco z té vysoké částky, kterou za ty CD utratili a v podstatě se jim není co divit. Takže jak na to? Jedna z cest je prodat si CD sám. Zkusit aukro, bazoš, sbazar. Facebook apod… Bohužel neexistuje u nás v ČR platforma čistě na prodej CD, jako například trhknih.cz, který je na prodej knih ideální. To znamená, že prodej CD zabere spoustu času, který nemá úplně každý.

Jak to tedy prodat?

Ideální je komisní prodej. V případě o kterém mluvím ve videu, je to jediná varianta, která byla přístupná pro obě strany. Komisním prodejem jsem zajistil zajímavou cenu pro všechny tři zúčastněné strany, tedy zákazníka, zprostředkovatele a kupce. Při komisním prodeji Mercatino funguje pouze jako prostředek, který nabízí své nástroje a schopnosti k dosažení úspěšného výsledku. Mercatino používá ke zprostředkování komisního prodeje softwarovou službu Contos, bez které bychom nemohli zpracovat na takové úrovni tak velké množství zboží. Contos funguje jako argument, že komisní prodej bude šlapat jako švýcarské hodinky. Díky němu dokážeme udržovat prodejní účet komisního prodeje v 100% kondici a zákazník je jednou týdně informovaný a vyplácený na svůj bankovní účet.

Bez obchodu by to nešlo a díky němu prodáváme na dvou frontách

Díky obchodu prodáváme mnohonásobně větší množství CD, než kolik bychom prodali na eshopu. A i to byl jeden ze způsobů jakým jsme zákazníka s velkou pozůstalostí přesvědčili, aby nám svěřil své CD. Obchod prodává zboží za nás. Každá věc, která se prodá v obchodě nám šetří práci. Nemusí balit, expedovat a nic zbytečně komunikovat. CD kupují lidé, kteří ani netuší, že je v obchodě máme a dokonce i lidé, kteří vidí CD na našem eshopu, tak se zastavují podívat na ně přímo do obchodu. Jenže občas je pozůstalost tak velká, že zásobu věcí musíme rozložit a proto část této sbírky je na skladě a část je v obchodě.

Závěrem

Za kolik se v průměru prodá jedno CD? Řekl bych, že prodejní bazarová cena je v průměru 150 Kč, ale záleží jak a za co. Jsem si jistý, že pozůstalost několika tisíců CD už mi asi u nás jen tak někdo nenabídne. V prodeji jsem dostal velkou svobodu, a díky tomu dokážu vyúžít přednosti Mercatina na maximum. V prodeji vyplácím 50 % za každé CD a ve výsledku je to mnohem více, než bych dokázal nabídnout u takového množství ve výkupní ceně. Se zákazníkem jsme si vyšli vstříc. Bylo to vzájemné  a spolupráce mi seděla od samého začátku. Od této zakázky se snažím v komisním prodeji vycházet vstříc menšímu počtu klientů a své služby nabízet individuálně. V takovém případě dokážu zakázku vyřídit co nejlépe.