Jak funguje Mercatino-věci z druhé ruky?

Obchod nesoucí název Mercatino – věci z druhé ruky se nachází v Olomouci v blízkosti zastávky náměstí Republiky, na ulici Hanáckého pluku 1153/4. K obchodu lze pohodlně dojet autem a zaparkovat přímo před obchodem, kde jsou pro zákazníky připravena zdarma dvě parkovací místa. Prodavač rád pomůže svým zákazníkům zboží vynosit z auta.

Následně prodavač prohlédne donesené zboží a rozdělí ho na dvě hromádky. První hromádka je prodejné zboží, které sepíšeme do smlouvy (viz dále). Druhá hromádka je neprodejné zboží, které si zákazník může odvézt zpátky, nebo zboží může v Mercatinu ponechat a my ho předáme místní Charitě.

Pro sepsání Smlouvy o obstarání prodeje budeme potřebovat od zákazníka jeho občanský průkaz a založíme mu konto s jeho kontaktními údaji. Poté založíme novou smlouvu na zákazníkovo jméno a přidáváme konkrétní položky, např. knihu Přirozený svět jako filozofický problém za prodejní cenu 300 Kč, nárok klienta po prodeji je 50 %, tedy 150 Kč, a tak podobně se vypisuje každá jednotlivá položka.

Jakmile jsou ve smlouvě uvedeny všechny položky, které chceme prodávat, vytiskneme dvakrát smlouvu a požádáme zákazníka o přečtení a následný podpis. Jedna smlouva je pro zákazníka a druhá pro obchod. Smlouva se uzavírá na 2 měsíce, objednateli=zákazníkovi náleží 50 % z prodané ceny zboží. Zboží po celou dobu prodeje zůstává ve vlastnictví zákazníka, Mercatino prodej pouze zprostředkovává. Jakmile si jiný zákazník zboží koupí, přejde vlastnické právo k věci na něj, zboží má tedy nového majitele.

Prodejem zboží z komisního prodeje vzniká zákazníkovi, kterému patřilo zboží, nárok na výplatu 50 % z prodejní ceny. Nárok zákazníka je splatný k 1. dni následujícího měsíce od podpisu smlouvy. To je výhodné zejména proto, že za tu dobu je větší šance prodat více zboží, tudíž zákazníkovi vyplatíme vyšší částku za jeho zboží.

Pokud se zboží do 2 měsíců neprodá, domluvíme se na dalším postupu. Je možné si zboží vzít zpět, případně lze smlouvu prodloužit a prodávat zboží levněji nebo zboží úplně vyřadit z prodeje a odnést ho do Charity.

Kdy své věci mohu přivézt?

Své věci můžete dovézt kdykoliv v naší otevírací době i mimo běznou pracovní dobu, ale na to si je potřeba zavolat a domluvit se.

Pokud budete mít větší množství věcí, můžete si s námi domluvit schůzku předem (nejlépe telefonicky), abyste měli jistotu, že na Vás budeme mít dostatek času, abychom Vám vysvětlili a ukázali, jak všechny Vaše věci prodáme.

Takže jsme tady pro Vás PO-PÁ 9:00-17:00.

Vykupujete věci,knihy, gramodesky?

Vykupujeme, každopádně zisk je vždy vyšší u komisního prodeje.

Co když se moje věci neprodají?

Pokud se věcí neprodají je možné je Vám vrátit zpět, nebo je věnovat charitě. Záleží na Vašem přání.

Jak se dozvím kolik jsem si vydělal?

O vašem výdělku Vás budeme jednou měsíčně informovat na Váš email, kde Vám zašleme přehled prodaných věcí. A nebo kdykoliv budete mít cestu kolem naší prodejny, můžete se zastavit a optat se na stav Vašeho prodeje. Můžete nás také kontaktovat e-mailem, nebo telefonicky (viz záložka Kontakt).

Rádi Vám kdykoliv zjistíme stav Vašeho konta.

Můžete zajistit odvoz?

Odvoz zajišťujeme zcela zdarma. Stačí zavolat a domluvit se s námi.

Kdy dostanu peníze za moje věci?

Peníze a vyučtování za své věci obdržíte první měsíc po založení smlouvy u nás. Poté jednou měsíčně od posledního vyúčtování.

Mohu Vám zaslat seznam s věcmi k nacenění?

Seznamy knih a věcí, pokud je nemáme fyzicky před sebou, nenaceňujeme.

 Velká část prodeje Vašich věcí probíhá přímo u nás v obchodě, kde si člověk a věc mezi sebou vytvoří vztah. Nespoléháme se pouze na internetový prodej věcí, ale i na osobní přístup k věcem i lidem.